Според информация на “Всеки ден” арт спецове казват, че цялостната колекция на Светлин Русев съдържа творби, на които биха завидели дори авторитетни световни музеи и галерии. Част от произведенията си Маестрото е закупувал в Париж заедно със своя приятел и също страстен колекционер, художник, философ и писател Богомил Райнов. Светлин Русев притежава и уникални древни икони, като най-ценната сред тях е средновековна на Свети Георги. В дома си той има и близо 50 икони от Тревненската и Самоковската художествени школа, от Гърция и Русия, създадени през 18 и 19 век.
Художник, а не банкер, бизнесмен или политик е един от най-богатите хора в България, твърдят източници на „Всеки ден“. Те посочват името на известния художник и колекционер акад. Светлин Русев за човека, който спокойно може да бъде наречен милиардер, който сам не си знае богатството. Маестрото, както мнозина наричат един от любимците на Червената принцеса Людмила Живкова, освен че успешно продава своите картини на много добра цена в цял свят, е и страстен колекционер на произведения на изкуството.
Роден, Дали, Пикасо, Ван Гог, Реноар, Гоя, Шагал до стари и съвременни български майстори – Владимир Димитров-Майстора, Дечко Узунов, Александър Поплилов, Златю Бояджиев, Васил Стоилов, Стоян Венев, Цанко Лавренов, Сирак Скитник, Димитър Казаков, Иван Милев, Иван Ненов, Константин Щъркелов, Жорж Папазов, Илия Петров, Енчо Пиронков, Иван Лазаров, Илия Бешков, Лика Янко, Георги Божилов-Слона, Румен Скорчев, Атанас Нейков – всичко това е негово.
Ако обаче трябва да се говори в цифри, наистина става дума за десетки милиарди, бяха категорични пред „Всеки ден“ изкуствоведи, имайки предвид, че само една картина на Пабло Пикасо може да струва 150 милиона долара. Те уточниха, че като истински колекционер Светлин Русев се е сдобил с картините по абсолютно законен начин, като ги закупува с лични средства, получени от продажбата на свои картини.
Част от притежаваните от него творби са му и подарък, като картините на неговия учител големия Дечко Узунов. По-важното е, че богатството на творбите всъщност е истинско историческо богатство, тъй като то обхваща вековете преди Христа и достига до наши дни. Маестрото събира произведения на изкуството от Древен Китай, Древен Рим та чак до наши дни. Той помни до точност кое произведение откъде, от кого и за колко е купил. Академикът винаги е признавал, че колекционерството е неговата „тиха лудост“.